

(Reproduced from the UGLE website)

THE UNITED GRAND LODGE OF ENGLAND WOULD LIKE TO THANK THE MIRROR FOR REMOVING AN ARTICLE PUBLISHED ON THEIR WEBSITE WHICH CONTAINED INACCURATE AND MISLEADING INFORMATION ABOUT FREEMASONRY

Following a complaint to the Independent Press Standards Organisation (IPSO), an investigation confirmed that the article was provided by the Press Association and published on the Mirror website in good faith.

The Press Association's copy was derived from the recent article in The Guardian headlined "Two Freemasons' Lodge Operating Secretly at Westminster", which contained significant inaccuracies. The main points being that the lodges are not secret, they don't operate at Westminster and contrary to what was written, they don't have MPs or journalists as members.

This follows a personal letter by Dr David Staples, Chief Executive of UGLE, on 8th February 2018, titled 'Enough is Enough', to address misleading articles published in The Guardian – this was also placed as a full page advert in The Times and Daily Telegraph.

A separate complaint has also been submitted to the IPSO regarding The Guardian article.